Een afspraak maken op het atelier
Een afspraak maken op het atelier
Een afspraak maken op het atelier
Wim Heesakkers
tastbare concepten en ideeën in beeldende kunst
Relatiegeschenken
GRAFIEK
Grafiek als marketingtool is op vele manieren invulbaar. Zowel de afbeelding als de titel kunnen verwijzen naar de boodschap die u te vertellen heeft.
Door een beeldtaal te gebruiken die alleen een indirecte commerciele verwijzingen heeft, is de kans op bewaren en ophangen aanzienlijk vergroot. Hierdoor wordt automatisch het aantal contactmomenten van uw boodschapaanzienlijk vermeerderd.
PRESS-PAPIER
Een veel gebruikt en efficiënt relatiekado is de press-papier.
Een mooie press-papier vindt zijn weg naar elk buro. De prominente plek van ondernemers. Het zijn hebbedingen die in het oog springen en rergelmatig in de hand worden genomen waardoor uw boodschap dagelijks onder de aandacht komt.
Een opvallend en goed bruikbaar press papier, vormgegeven in de letter Q. Deze vewijst naar het woord Quality, het item van de campagne.
Een press papier als marketingtool in de vorm van een puzzel, bestaalde uit spaar-elementen.
KOP EN SCHOTEL
Een kop en schotel zijn een veel gebruikt artikel op het werk en thuis. Het is bij uitstek een artikel waarop een eigen beeld te plaatsen is. Een goed ontwerp zal bijdragen aan een lange gebruiksduur va het door u geven kado.
WIJNEN EN ETIKETTEN
elaties worden vaak verwent met een flesje goede wijn.
Het is dan ook verbazingwekkend hoe weinig bij dit zeer gewaardeerde gebaar er aan gedacht wordt om een adres of naam van de gever achter te laten.
Het geven van een kwaliteitswijn in combinatie met een eigen etiket is bij uitstek de manier om je visitekaartje achter te laten
KOFFERS EN TASSEN
Onderweg zijn we altijd herkenbaar aan de hand van de dingen die wij dragen zoals kleren en schoeisel., Daar hoort ook bij de tassen en koffers die wij bij ons hebben. Door de juiste vormgeving kleur en dessins zijn het voor velen mode atributen die we graag om ons heen hebben. Het zijn geliefde hebben-dingen
VERPAKKING
Een belangrijk, maar toch vaak vergeten onderdeel van een relatiegeschenk is de verpakking. Toch is het zo dat de verpakking altijd het eerst in het oog springt. Een met aandacht ingepakt kado geeft aan de mate van respect en waardering die men voor de relatie heeft..
Een goede verpakking is onderdeel van de boodschap en kan soms als follow-up een eigen leven leiden.
KADOBOX-1
De kadobox is een luxe verpakking met schuifdeksel. Deze is voorzien van een schuimbodem met uitsparing voor het bord en een schuimdeksel met een uitsparing voor boekje en certificaat.
De box bevat een keramisch bord met daarin verdiept verwerkt het logo van de opdrachtgever, De borden zijn in een beperkte oplage gemaakt en zijn genummerd en gesigneerd
Er is een certificaat en een boekje bijgevoegd. Dit boekje bevat informatie over het bedrijf en het waarom van het kado, een cv van de kunstenaar en de werkwijze over het tot stand komen van het bord
KADOBOX-2
De kadobox is een luxe verpakking die geheel in lijn is met het kado. Deze is voorzien van een schuimbodem met uitsparing voor het beeld en een schuimdeksel met een uitsparing voor een bijbehorend boekje.
De box bevat een keramisch beeld. Deze zijn gemaakt in een beperkte oplage van 5x 100 stuks. Allen geschilderd door de kunstenaar en genummerd en gesigneerd
Het boekje dat is bijgesloten bevat informatie over het bedrijf en het waarom van het kado, een cv van de kunstenaar en 10 'I feel better' citaten
KADOBOX-3
Deze kadobox is een luxe verpakking die geheel in lijn is met het kado. Deze is voorzien van een schuimbodem met uitsparing voor het bord en een schuimdeksel met een uitsparing voor een bijbehorend een boekje.
De box bevat een glazen gelaagd bord. Deze zijn gemaakt in een beperkte oplage van
100 stuks, genummerd en gesigneerd.
Het boekje dat is bijgesloten bevat een cv van de kunstenaar, uitleg over het gegeven kado en informatie over de betekenis van light, design en innovation voor een stad als Eindhoven.
JUBILEUM
Deze pauw van corten-staal is gemaaktvoor het 50 jarig jubileum van het bedrijf Mansveld.
De pauw staat voor het trotse gevoel dat het bedrijf heeft bij het halen van deze mijlpaal.
Dit kado was voor alle relaties tijdens de open dag als dank voor hun loyalty. De pauw is gemaakt in een beperkte oplage en elk exemlaar is genummerd. en gesigneerd.Het kado werdt begeleid door een boekje met certificaat.
MERCHANDISE
Om een aktie extra ondersteuning te geven kan men de herkenbaarheid daarvan breed uitdragen. Hiervoor bestaan vele mogelijkheden.
Voor de Artcar zijn de hier naast getoonde artikelen ontworpen om de Artcar en indirect de leasemaatschappij extra onder de aandacht te brengen.
De kwaliteit van de artikelen die worden gebruikt, en de uitstraling hiervan, moeten afgestemd zijn op de doelgroep
EINDEJAARSGESCHENK
Een eindejaarsgeschenk kan meer zijn dan alleen een tas met eten. Mensen die zich een jaarlang inzetten verdienen meer waardering dan alleen het standaardpakket. Een juiste waardering betaaldt zich het jaar daarna dubbel en dwars terug in loyalty, motivatie en inzet. Het is dan ook zeer de moeite waard om aandacht, de juiste vorm en invulling te geven aan het eindejaarsgeschenk..
Voor VDL is een complete aktie op touw gezet waarbij de betrokkenheid van de werknemers in de buitelandse vestigingen extra aandacht kregen om zo de collegiale banden over de grenzen te versterken. Om de buitenlandse vestigingen te bezoeken is Globus in het leven geroepen. Hij heeft de lievelings-ingrediënten van een aantal buitelandse werknemers verzameld en in zijn rugzak mee terug genomen. Deze rugzak vol lekkers is het eindejaarsgeschenk geworden. Inclusief een boekje over de tocht van Globus, zijn ontmoeting met de collega's en een uitleg van de ingrediënten. Tevens zit er een uitknip plaat bij van Globus voor de kinderen. Zo wordt het eindejaarsgeschenk een familiegeschenk.
AWARDS
Prijzen zijn bij uitstek het middel om een gezonde competitie te bewerkstelligen.
Prijzen ondersteunen de motivatie en prestatie van mensen.
Als de uitreiking ook nog een speciale gelegenheid is waarbij ze in het zonnetje gezet worden zal de drang om competatief te zijn en prestatie te leveren extra gestimuleerd worden.
Prijzen moeten echte hebbedingen zijn. Mooie objecten, waardevolle penningen,
of kunstobjecten.
Laat de prijzen of awards een afspiegeling zijn van de betreffende opdracht, inspanning of organisatie.